Na czym polega sukces w branży ogrodniczej?

Dodano: poniedziałek, 28 sierpnia 2017 08:44

Wzmożone zainteresowanie ekologią i zdrowiem ma wpływ na wskaźniki ekonomiczne. Jak wskazują badania Euromonitor International, wartość rynku ogrodniczego w 2019 r. ma urosnąć aż do 81 mld euro, co oznacza wzrost o ok. 2 proc. rocznie. W Polsce jest to rynek niezmiennie rosnący. Czym jest zatem zielony biznes?

O tym czym jest "zielony biznes", jak wygląda, ale też w jaki sposób zieleń poprawia jakość życia przekonać się można odwiedzając targi "Zieleń to życie" - największe targi roślin skierowane do osób zawodowo zajmujących się zielenią, ale także dla hobbystów. Odbędą się one już 31 sierpnia na EXPO Warszawa i potrwają do 2 września. Tegoroczna 25-ta edycja targów zgromadzi 300 wystawców z 12 krajów. Spodziewamy się odwiedzających z całej Polski i ponad 30 krajów. Będą to 3 dni spotkań wszystkich zaangażowanych w "zieloną branżę” oraz prawdziwe święto pasjonatów. Wystawcy pokażą największą w Polsce i naszej części Europy ofertę roślin - do terenów zieleni i do wnętrz. Zobaczymy też ofertę techniki, dekoracji i środków do pielęgnacji i wszelkiego typu akcesoria. W jednym miejscu i czasie zobaczyć będzie można jak w soczewce co dzieje się w ogrodniczym świecie - jakie są trendy i możliwości, jakie rozwiązania techniczne i nowości szykują producenci i dostawcy na kolejny sezon, mówi Agnieszka Żukowska, Dyrektor Wystawy "Zieleń to życie".

Sukces w branży ogrodniczej może zagwarantować jedynie ciekawy asortyment oraz wysoka jakość materiałów. Bogatej ofercie polskich szkółkarzy oraz centrów ogrodniczych brakowało jednak do tej pory odpowiedniego miejsca do prezentacji. Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić platformę Greenery, system stworzony na podstawie obserwacji rynku, którego celem jest ułatwienie współpracy pomiędzy producentami roślin i hurtowymi odbiorcami. Łącząc sesje targowe na żywo z platformą online, Greenery odpowiada na rosnące potrzeby branży, takie jak: skrócenie procesu przemieszczenia roślin od producenta do centrum ogrodniczego, możliwości zaprezentowania roślin w najkorzystniejszym wegetacyjnie okresie jak najszerszej rzeszy klientów (dotyczy to zwłaszcza roślin ozdobnych z kwiatów), czy sprawne wprowadzenie na rynek nowości roślinnych. Premiera platformy będzie miała miejsce 31 sierpnia na targach "Zieleń to życie", mówi Marzena Bartosiewicz, pomysłodawczyni platformy Greenery.

Z rozwiązania mogą korzystać zarówno małe, jak i duże firmy. Greenery gwarantuje otrzymanie roślin o takiej samej jakości, jak eksponowane wzory. Znacznie ułatwia to dalszą współpracę i możliwość zapoznania się z prezentowanym towarem. Dbałość o środowisko wpływa nie tylko na nas samych i nasze najbliższe otoczenie, ale także na gospodarkę całego kraju. Przyroda jest wartością samą w sobie, która gwarantuje przyszłość nie tylko obecnym, ale i przyszłym pokoleniom.

źródło i zdjęcie: Greenery