Historia sukcesu firmy Alpol wg Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości prowadzi ogólnopolską kampanię pt. Świat potrzebuje twoich pomysłów. Te najbardziej innowacyjne prezentuje w cyklu Historie Sukcesu. Pośród tegorocznych laureatów znalazła się firma ALPOL GIPS.

Historia sukcesu firmy Alpol wg Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

Władysław Gumułka, prezes w Grupie Alpol, bardzo dobrze wyczuwa trendy w budownictwie. Mimo tego, że kiedyś zapotrzebowanie na wapno przekraczało wartość miliona ton, to przyszłość należało wiązać z rozwojem gotowych mieszanek budowlanych. I tak powstał Alpol Gips.

Teraz krajowy rynek wapna to około 300 tys. ton, a gotowych mieszanek budowlanych - kilka milionów. Nowatorskie rozwiązania stosowane są w Alpolu od samego początku. Czasem bardzo proste. Na początku lat dziewięćdziesiątych po wapno ustawiały się kolejki ciężarówek.

"U nas sprzedaż odbywała się w sposób ciągły przez 7 dni w tygodni. W przeciwieństwie do konkurencji nikt nie czekał na załadunek. Każdy klient chciał wtedy kupować w Alpolu" opowiada Władysław Gumułka.

"Jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy także do obrotu worki ze stałą standardową wagą, które można było sprzedawać bez ważenia. A wszyscy inni pakowali w tym czasie na oko. To były rozwiązania proste i łatwe do wprowadzenia. Ale jaką dawały przewagę! Myślenie, żeby nasz klient otrzymywał produkt lepszy od innych, towarzyszy nam od początków działalności" dodaje.

Dzisiaj produkty chemii budowlanej są nowoczesne i do ich wytwarzania stosuje się najnowsze światowe technologie. Zatrudnieni przez Alpol wybitni fachowcy, wraz z grupą młodych zdolnych absolwentów polskich uczelni, stworzyli drużynę, której pozazdrościć mogą największe firmy w Polsce.

Jak twierdzi Władysław Gumułka - ich wiedza i doświadczenie rosną wraz z firmą. Według prezesa pracownicy mają możliwość być twórcami.

"Radość życia czerpiemy z tworzenia. Nie stoją za nami znane koncerny i wielkie kapitały - jesteśmy firmą rodzinną, która pracuje na swój zysk, niezbędny do rozwoju. Innowacyjność jest jego kluczowym determinantem. A mamy z kim się ścigać. To bardzo trudny i konkurencyjny rynek. Jedyni w Europie W Polsce działa 200 producentów chemii budowlanej. Musimy ze sobą rywalizować, ale też zmagać się z nieuczciwą konkurencją i koncernami, które z racji wielkości kapitału mogą sobie pozwolić na wojny cenowe. Wygrywamy jakością produktów dostosowaną do wymagań rynku" twierdzi Władysław Gumułka.

Te 22 lata działalności trzeba podzielić na 2 etapy, pierwszy związany z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym Alpol i z wapnem hydratyzowanym oraz drugi związany z Alpol Gips i chemią budowlaną. Zadanie zbudowania firmy produkującej tak szeroki asortyment mało znanych w Polsce produktów było niezwykle ambitne.

"Na dodatek nie posiadaliśmy znaczącego kapitału. W tej sytuacji musieliśmy się oprzeć głównie na ludziach, ich pomysłowości, chęci uzyskania zawodowego sukcesu. Dlatego też budowanie tej nowej firmy rozpoczęliśmy od pozyskania takich ludzi - mądrych i doświadczonych, ale przede wszystkim pasjonatów. I to im firma zawdzięcza swój udany start" mówi Władysław Gumułka.

Innowacyjnym pomysłem, za który Alpol Gips otrzymał patent europejski, jest zastosowanie nanotechnologii do produkcji zapraw dla ozdobnych cegieł klinkierowych. Wyjątkową trwałość i estetykę konstrukcji tych ostatnich można uzyskać jedynie przy prawidłowym zastosowaniu specjalnych materiałów: nanozapraw, nanospoin, nanoklejów, nanoimpregnatów, nanobetonów.

Gdy są one kiepskiej jakości mogą pojawić się białe naloty solne. Już od kilku lat firma przekazuje polskim budowlańcom, głównie architektom, wiedzę o korzyściach ze stosowania tych supernowoczesnych produktów i przełamuje stereotypowe myślenie o wyższości zachodnich materiałów. Jako jedyna w Europie sprzedaje je w opatentowanej technologii dla klientów zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami.

"Innowacyjność trzeba mieć we krwi. Przy tak dużym rynku budowlanym w Polsce musimy cały czas trzymać rękę na pulsie i zaskakiwać konkurencję. Tu jest dobra atmosfera do pracy, nieszablonowe podejście do zagadnień, ciągle nowe produkty i nowe wyzwania" mówi Ewa Osuch, odpowiedzialna za public relations firmy.

"Nie ma nudy i rytyny. To daje nam wszystkim dużo radości i satysfakcji. Mimo tego, że spotykamy się czasem z nieufnością do rodzimego produktu" dodaje Ewa Osuch.

W trakcie ponad 10-letniej działalności firma Alpol Gips była wielokrotnie nagradzana i wyróżniana za dynamiczny rozwój, technologiczne rozwiązania i swoje produkty. Niejednokrotnie firma doceniana była także za reprezentowanie standardów międzynarodowych w produkcji, inwestycjach, podejściu do pracownika i ogólnie pojętej kulturze organizacyjnej firmy.

Przewagę na rynku chemii budowlanej zdobywają firmy wysoce innowacyjne, a taką właśnie jest Alpol Gips. Wyróżniającą cechą tej firmy jest wykorzystanie potencjału i kreatywności pracowników, którzy są największym kapitałem spółki. Na tak konkurencyjnym rynku wygrywa ten kto jest zdeterminowany" mówi Krzysztof Buczek z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

źródło i zdjęcie: Alpol

Komentarze

FILMY PRZESŁANE PRZEZ FIRMĘ
FILMY OSTATNIO DODANE
Copyright © AVT 2020 Sklep AVT