Fuzja Grupy Candy i chińskiego koncernu Qingdao Haier

Dodano: czwartek, 04 października 2018 13:19
Fuzja Grupy Candy i chińskiego koncernu Qingdao Haier

Grupa Candy i chiński Qingdao Haier łączą siły. Największy producent AGD na świecie zainwestuje w rozwój biznesu w Europie 475 mln euro.

Grupa Candy i Qingdao Haier planują ekspansję na europejskim i globalnym rynku AGD poprzez dostarczanie inteligentnych rozwiązań dla domu opartych o ideę Internet of Things (IoT).

Kluczem do sukcesu ma być połączenie włoskiej technologii i designu z chińskim modelem biznesowym. Dla Qingdao Haier jest to szansa na budowanie swojej pozycji w Europie w oparciu o lokalne marki, które znane są Europejczykom od kilkudziesięciu lat.

Grupa Candy w wyniku połączenia firm zyskuje potężnego partnera do dalszego dynamicznego rozwoju. Jednak najbardziej na tej fuzji zyskają bez wątpienia klienci.

Na europejskim rynku AGD pojawił się bardzo mocny gracz, który w najbliższym czasie skupi się na personalizacji produktów i jeszcze lepszym dostosowaniu ich do rosnących oczekiwań konsumentów.

KONSEKWENCJE FUZJI GRUPY CANDY I QINGDAO HAIER

Przedstawiciele obu firm podkreślają synergie wynikające z połączenia: zróżnicowane marki o charakterze globalnym lub lokalnym oraz uzupełniające się portfolia produktowe.

Nie bez znaczenia jest potencjał produkcyjny i logistyczny Qingdao Haier umożliwiający Grupie Candy uzyskanie większej efektywności operacyjnej. Z kolei Grupa Candy jest jednym z europejskich liderów w zakresie produkcji inteligentnych urządzeń do domu i od lat inwestuje w rozwój technologii smart home.

- Dołączenie Grupy Candy do Qingdao Haier to kluczowy moment w rozwoju naszej grupy. Obie firmy łączy wspólna wizja rozwoju oparta na zrozumieniu potrzeb klientów i dostarczaniu coraz bardziej spersonalizowanych urządzeń wykorzystujących najnowsze technologie.

- Nasze marki Candy oraz Hoover zdobywają coraz większe uznanie klientów w Polsce, a planowane inwestycje w rozwój innowacyjnych produktów będą również pozytywnie oddziaływały na cały rynek AGD - mówi Daniel Malak, dyrektor generalny Candy Hoover Polska Sp. z o.o.

Zakończenie transakcji połączenia Grupy Candy i Qingdao Haier planowane jest na początek 2019 roku po uzyskaniu wymaganych zgód od regulatorów rynku.

Qingdao Haier to chiński koncern z listy Fortune 500, który ma w portfolio marki: Haier, GE Appliances, Fisher & Paykel, AQUA, Casarte i Leader. Według Euromonitora Qingdao Haier jest od 9 lat największym na świecie producentem AGD pod względem sprzedaży.

Grupa Candy to jeden z największych europejskich producentów AGD sprzedający produkty pod markami Candy, Hoover i Rosières. Zatrudnia około 5000 pracowników, posiada siedem zakładów produkcyjnych w Europie, Turcji i Chinach oraz 45 oddziałów i przedstawicielstw na całym świecie.

Źródło i fot.: Grupa CANDY

Firma Candy