Nowa identyfikacja wizualna marki Jedynka

Dodano: wtorek, 05 lutego 2019 12:14
Nowa identyfikacja wizualna marki Jedynka

Popularna marka farb, Jedynka, przeszła redesign identyfikacji wizualnej i zyskała nowe opakowania. Odmieniony logotyp cechuje lekkość i nowoczesność, a same opakowania Jedynki stały się bardziej przejrzyste i czytelne, dzięki czemu konsumenci łatwiej odnajdą na nich kluczowe informacje. Projekt zrealizowała agencja SaltPepper Brand Design, która w zakresie brand designu współpracuje z producentem, firmą Tikkurila Polska, od ponad 10 lat.

Firma Tikkurila Polska, właściciel marki Jedynka, to jeden z głównych graczy na polskim i środkowoeuropejskim rynku farb. Celem redesignu Jedynki - istotnego brandu w portfolio firmy - było odświeżenie identyfikacji marki i produktu oraz dostosowanie ich do najnowszych trendów rynkowych i aktualnych oczekiwań konsumentów.

- Bacznie obserwujemy światowe trendy w designie nie tylko na półce farb, ale również na całym rynku FMCG. Decyzje o zmianach podejmujemy kierując się wizją marki, która w swoim DNA ma zakodowaną bliskość i więź z użytkownikiem. Widząc, jak zmienia się świat konsumenta, pragniemy, by nasz produkt nadal do niego pasował - komentuje Marta Chowańczak, Marketing Manager marki Jedynka.

Projekt zrealizowała agencja SaltPepper Brand Design, która współpracuje z firmą Tikkurila Polska od ponad 10 lat.

Główną osią projektu było unowocześnienie logotypu oraz poprawa czytelności opakowań. Opracowane rozwiązania ułatwiają czytanie etykiet - konsumenci w intuicyjny sposób mogą teraz odnaleźć najważniejsze informacje o produkcie, takie jak jego zalety, kategorię farb czy przeznaczenie. Jednocześnie udało się zaakcentować wizerunek nowoczesnego produktu o wysokiej jakości.

- Kierując się metodologią „design thinking”, opracowaliśmy strategiczne założenia, które towarzyszyły nam w całym procesie projektowania opakowań marki Jedynka. Fazie koncepcyjnej przyświecała myśl, że Jedynka to brand mainstreamowy, niezwykle ważny w porfolio producenta.

Logo marki Jedynka.

- Obraliśmy więc ewolucyjną drogę zmian, które wprowadzaliśmy w poszanowaniu przywiązania konsumenta do marki, jej rozpoznawalności i silnej pozycji na rynku - mówi Aleksander Koczy, Design & Development Director w SaltPepper Brand Design.

- W efekcie powstał lekki i nowoczesny logotyp, który mocno akcentuje obecność marki w świecie kolorów, osadzając produkt w percepcji konsumenta w odpowiedniej kategorii. Dzięki stworzeniu nowej architektury brandu, uporządkowaliśmy system opakowań, a sama marka zyskała nowy subbrand - „deco & protect” - dedykowany produktom z walorami ochronnymi i dekoracyjnymi dla różnych powierzchni - dodaje Aleksander Koczy.

Redesign identyfikacji wizualnej marki Jedynka jest kolejnym projektem zrealizowanym przez SaltPepper Brand Design dla Tikkurila Polska. W 2009 r. agencja stworzyła tożsamość wizualną marki "Jedynka Ogród Barw". Rok później agencja opracowała dla klienta kompleksowy rebranding marki Jedynka oraz rebranding opakowań Tikkurila Optiva, za który otrzymała najważniejsze nagrody w branży opakowań.

Źródło i zdjęcia: Tikkurila

Firma Tikkurila